آیا می دانستید که با خوردن تخمه آفتابگردان از مبتلا شدن به فشارخون می توانید جلوگیری کنید

طبق ژورنال تخمه آفتابگردان لاری Nutrition نشان داده شده است که این میان وعده همچنین کلسترول LDL (با نام مستعار بد) را کاهش می دهد.

محققان توضیح می‌دهند که چگونه فراوانی اسیدهای چرب امگا در دانه‌های آفتابگردان (و بادام) به آرامش عروق خونی کمک می‌کند و مشکلاتی مانند فشار خون بالا، قند خون و کلسترول را کاهش می‌دهد.

همچنین در مطالعه دیگری نشان داده شد که افزودن گل آفتابگردان به مواد غذایی پر کربوهیدرات مانند نان، پردازش قند از کربوهیدرات ها را کند می کند و سطح قند خون را کنترل می کند.

البته، میان‌وعده‌ی نمکی خوشمزه به‌طور شگفت‌انگیزی سرشار از سدیم است (410 میلی‌گرم در هر 100 گرم)، بنابراین اگر قبلاً با مصرف نمک مشکل دارید، مهم است که مراقب آن باشید.

تخمه های آفتابگردان تخمه آفتابگردان سفید سیاه  اغلب مملو از عنصری به نام کادمیوم هستند، فلزی سنگین که در صورت زیاده روی در مصرف آن می تواند به کلیه ها آسیب برساند.

قبل از افزودن بیشتر این دانه ها به رژیم غذایی خود، اگر قبلاً با سطح سدیم یا عملکرد کلیه خود مشکلی داشته اید، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

در غیر این صورت، هر زمان که هوس تان شد، از این میان وعده و همه مزایای سالم لذت ببرید!

سطوح فیبر تخمه آفتابگردان لیمویی پروتئین و منیزیم بیش از 30 درصد از مقدار توصیه شده روزانه هر کدام را به شما می‌رساند، در حالی که بخش‌های سنگین ویتامین E و سلنیوم می‌تواند شما را بیش از 100 درصد مقدار توصیه شده روزانه برای آنها نیز کاهش دهد.

برای یک مشت دانه خیلی کهنه نیست، درست است؟

ویتامین E به دلیل فواید تقویت کننده پوست شناخته شده است، اما مطالعات همچنین نشان می دهد که در کاهش برخی از نشانگرهای التهابی که منجر به افزایش خطر بیماری قلبی و دیابت نوع 2 می شوند نیز مفید است.

مطالعه تخمه آفتابگردان خوی دیگری که روی 6000 بزرگسال که به ندرت، یک بار در هفته، چند بار در هفته یا بیش از 5 بار در هفته تخمه آفتابگردان می خوردند، مشاهده کرد، نشان داد افرادی که بیشترین مصرف را داشتند، کاهش قابل توجهی در سطح نشانگرهای التهابی داشتند. ویتامین E.

منابع:

    1. Sunflower Seed Benefits for Females:
  • تبلیغات: 
  1. انواع مدلهای تراکتور را بشناسید!
  2. استفاده از جواهرات نقره برای کم کردن وزن!
  3. نحوه انتخاب لباس بچه گانه
  4. با خورردن شیرینی نارگیلی از کرونا در امان بمانید