استفاده از ایزوگام طرح دار برای بوتاکس در آرایشگاه ها

لاستیک EPDM: لاستیک EPDM یکی از مواد ضد آب توصیه شده برای سقف ها می باشد. این در ممبران با دو ضخامت 45 میل و 60 میل موجود است.

انعطاف پذیری مزیت اصلی ایزوگام طرح دار است  یک جنبه مهم برای عایق رطوبتی سقف، زیرا به دلیل تغییرات دما دائما منبسط و منقبض می شود.
هزینه لاستیک EPDM بسته به ضخامت و برند بین 3.25 تا 15 دلار در هر متر مربع متفاوت است.

آسفالت لاستیکی: این یکی از عایق های رطوبتی است که به ویژه در پشت بام ساختمان های تجاری استفاده می شود.

این یک ماده بسیار سخت و انعطاف پذیر است که محافظت عالی در برابر هر شرایط آب و هوایی ارائه می دهد و نفوذپذیری بخار آب بسیار کمی دارد. همچنین در عرض 3-4 ساعت پس از استفاده سریع خشک می شود. هزینه متوسط آسفالت لاستیکی 50 دلار برای یک سطل 4.75 گالن است.

ایزوگام

ترموپلاستیک: این یکی از مواد عایق رطوبتی با طولانی ترین طول عمر حدود 50 سال است. هنگامی که گرمانرم به درستی گرم شود، نیمه جامد می شود و یک گزینه عالی برای آب بندی ورق ها و پانل ها است.

از آنجایی که ترموپلاستیک حاوی الاستومر است، در برابر ضربه بسیار انعطاف پذیر و مقاوم است. تنها نقطه ضعف ترموپلاستیک هزینه آن است – حدود 10 دلار در هر پوند یا 42 دلار برای یک رول 48 اینچی.

غشاء قیر: غشای قیری چند منظوره، آسان برای استفاده و برای ساختمان های تجاری و مسکونی توصیه می شود، از مخلوط کردن قیر (ماده ای شبیه به قیر) با مخلوطی از مواد به دست می آید.

نتیجه یک ماده چسبناک و چسبناک با استقامت بسیار زیاد است. با این حال، باید بدانید که این یکی از محصولات ضد آب سازگار با محیط زیست و پایدار نیست زیرا از نفت خام ساخته شده است.

از سوی دیگر، غشای قیری هزینه کاربرد بسیار مقرون به صرفه ای دارد بین 2.73 تا 5.21 دلار در هر فوت مربع.غشای ضد آب PVC
غشای پی وی سی یکی از پرکاربردترین عایق های رطوبتی برای سقف ها می باشد.

هم نفوذپذیر به آب و هم بخار است و می توان آن را تقویت کرد تا دوام بیشتری داشته باشد. همچنین نصب آن بسیار آسان است و طول عمر بالایی نیز دارد. با این حال، این مزایا با یک هزینه عالی – حدود 55 دلار به ازای هر فوت غشاء است.