استفاده از عسل 40 گیاه برای ساخت چسب ساختمانی

می دانید که عسل 40 گیاه یک عامل ضد باکتری و ضد میکروبی طبیعی است. حاوی پراکسید هیدروژن و گلوکز اکسیداز است و سطح pH پایینی دارد، به این معنی که می تواند باکتری ها و قارچ های مضر را از بین ببرد.

همچنین به دلیل ترکیب شیمیایی منحصربفردش به رشد مخمر یا باکتری کمک نمی کند. به دلیل خاصیت ضد باکتریایی آن، افراد می توانند از آن برای پاکسازی زخم ها استفاده کنند.

تحقیقات نشان داده است که عسل مانوکا، که نوعی عسل خام است، می تواند پاتوژن های رایج از جمله: اشریشیا کلی یا E. coli، باکتری که باعث مسمومیت غذایی و عفونت زخم می شود.
استافیلوکوکوس اورئوس یا استافیلوکوکوس اورئوس، میکروبی که باعث عفونت های پوستی می شود. هلیکوباکتر پیلوری یا هلیکوباکتر پیلوری، باکتری که باعث زخم معده و گاستریت مزمن می شود.

عسل

مطالعات متعدد نشان داده اند که عسل به عنوان یک پانسمان التیام دهنده زخم به خوبی عمل می کند.

یک بررسی منبع مورد اعتماد را تایید می کند که عسل به دلیل خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن در بهبود زخم مفید است. برخی شواهد همچنین نشان می دهد که عسل دارای خواص ضد ویروسی و ضد قارچی است.

همچنین، عسل اسیدی است که به آزاد شدن اکسیژن از زخم و بهبودی کمک می کند.

عسل خام را مستقیماً روی بریدگی ها و سوختگی های جزئی بمالید سپس گاز یا بانداژ را روی زخم قرار دهید. از طرف دیگر، مردم می‌توانند محصولات عسل مانوکا را برای مراقبت از زخم در برخی داروخانه‌ها خریداری کنند، یا از بین برندها به صورت آنلاین انتخاب کنند.

چندین مطالعه نشان داده اند که عسل ممکن است به همان اندازه یا موثرتر از برخی داروهای سرفه بدون نسخه (OTC) باشد. مصرف بسیاری از داروهای سرفه برای کودکان کوچکتر بی خطر نیست، بنابراین عسل ممکن است جایگزین خوبی برای کودکان بالای یک سال باشد.