برنج کامفیروز بردیا در گروه گیاهان ثروت ساز قرار گرفت

برنج یکی از پرمصرف ترین غذاها در جهان است و دلیل خوبی هم دارد: همه کاره، قابل توجه، آسان برای تهیه و خوشمزه است و آن را به یک غذای اصلی در هر آشپزخانه تبدیل می کند.

برنج کامفیروز بردیا چه در یک غذای اصلی گنجانده شود، چه به عنوان کنار سرو شود یا به یک میان وعده یا دسر تبدیل شود، برنج می تواند همه این کارها را در عین راحتی و احساس سیری انجام دهد.

در اینجا، چند نوع مختلف برنج را تجزیه می کنیم، تمایز آنها را بررسی می کنیم و بهترین راه ها برای لذت بردن از آنها را ارائه می دهیم.

دانه کوتاه در مقابل برنج دانه متوسط در مقابل برنج دانه بلند: البته ابتدا یک کلمه در مورد طول دانه. دانه های برنج در سه اندازه دانه کوتاه، متوسط و بلند وجود دارد.

برنج

هر نوع دارای ویژگی های متمایزی است و در یک ظرف خاص بهترین عملکرد را دارد. برنج دانه کوتاه مانند برنج آربوریو، برنج بومبا و برنج سوشی از نظر طول و عرض مشابه است و هنگام پختن بافت چسبناکی به خود می گیرد.

طول برنج با دانه متوسط حدود دو برابر پهنای آن است و هنگام پختن مرطوب و لطیف می شود. برنج دانه بلند، مانند برنج یاسمن و برنج باسماتی، سه تا چهار برابر پهنای آن است و وقتی پخته می‌شود بافتی خشک‌تر و پف‌دار به خود می‌گیرد.

برنج ارباریو: برنج آربوریو، یک برنج سفید دانه کوتاه ایتالیایی است که بیشتر به خاطر دانه‌های خوراکی ریزوتو شناخته می‌شود.

برنج آربوریو سرشار از نشاسته آمیلوپکتین است، بنابراین زمانی که برنج آربوریو پخته می‌شود، به یکباره جویدنی، سفت و خامه‌ای می‌شود و آن را به وسیله‌ای عالی برای غذاهای غنی‌تر برنج مانند پودینگ و ریزوتو تبدیل می‌کند. به عنوان یک رقم برنج ژاپونیکا، ارتباط نزدیکی با برنج چسبناک (همچنین به عنوان برنج چسبنده) دارد.

دستور العمل هایی که باید امتحان کنید: ریزوتو با میگو و مارچوبه، ماهی کاد با سس گوجه فرنگی تازه و برنج آربوریو، برنج خامه ای با گوش ماهی.