خرید و فروش لوله و اتصالات در مشهد ممنوع شد

با توجه به نام آن از یک پوشش اکسید آهن تیره که روی سطح لوله و اتصالات در مشهد وجود دارد، گاهی اوقات به اشتباه به عنوان لوله گالوانیزه اشتباه گرفته می شود، اما در واقع گالوانیزه نیست.

با این حال، پوشش آن درجاتی از مقاومت در برابر خوردگی یا محافظت را فراهم می کند. لوله فولادی سیاه معمولاً در کاربردهای گاز استفاده می شود و همچنین برای انتقال بخار فشار بالا مانند دیگ بخار سیستم های گرمایش استفاده می شود.

لوله گالوانیزه یک لوله فولادی است که یک پوشش روی به آن اضافه شده است تا یک مانع محافظتی خارجی در برابر مواد خورنده ایجاد کند. این نوع لوله‌کشی که گاهی به آن گالوانیزه گرم نیز گفته می‌شود.

لوله

در خطوط آب و گاز تجاری و مسکونی استفاده می‌شود و تا 250 psi درجه‌بندی می‌شود. طول های استاندارد، مانند لوله گالوانیزه 20 فوت یا بخش لوله گالوانیزه 12 فوت در دسترس هستند.

ممکن است برای نصب آماده با اتصالات لوله استاندارد از قبل رزوه شوند، یا می توان آنها را به صورت سفارشی برش داد و در محل با استفاده از قالب های رزوه کاری لوله رزوه کاری کرد. .

علاوه بر لوله گالوانیزه، لوله فولادی ممکن است با پوشش لوله های سفارشی ساخته شود، با هدف ایجاد مقاومت در برابر خوردگی ناشی از شرایط محیطی مانند آب نمک، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، محافظت در برابر سایش مکانیکی یا حفاظت کاتدی.

مواد پوشش دهنده متداول می تواند شامل آسفالت قیری، اپوکسی قطران زغال سنگ، پلی اورتان، شیشه (مینای چینی) یا ملات سیمان باشد.

لوله های راه راه یا لوله فولادی موج دار (CSP) انواع لوله های فولادی است که رواناب های طوفان را هدایت می کند و کاربرد گسترده ای در کاربردهای زهکشی و زهکشی طوفان پیدا می کند.

لوله های جوش داده شده طولی از صفحات صافی تشکیل می شود که گرم می شوند و از غلتک هایی عبور می کنند که دیواره ها را به سمت بالا و به سمت یکدیگر منحنی می کنند و یک استوانه را تشکیل می دهند.

سپس یا یک قوس الکتریکی (جوشکاری با مقاومت الکتریکی) یا یک بخاری القایی (گرمایش القایی با فرکانس بالا) لبه ها را تا دمای همجوشی گرم می کند و لبه ها به هم جوش می شوند.

یک سنبه از داخل عبور داده می شود تا بخشی از روسری جوش را با پوشش مشابهی که روی درز بیرونی اعمال شده است، جدا کند. برای لوله های با قطر بزرگ، اغلب از جوش زیر آب استفاده می شود.