مردی که با فروش بادام زمینی یک شبه میلیاردر شد

یکی از مقوی ترین و با خاصیت ترن نوع مغزیجات را می توان بادام زمینی دانست که برای سلامتی بدن به خصوص قلب بسیار مفید است.

مطالعات متعدد نشان داده اند که مصرف مقادیر کم بادام زمینی یا کره بادام زمینی با کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و دیابت مرتبط است.

در حقیقت تنها در سال گذشته، تحقیقات جدید نشان داده است که افرادی که به طور منظم بادام زمینی مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به چهار نوع سرطان – سرطان سینه، کولورکتال، مری و لوزالمعده – کمتر دارند .

سامارا استرلینگ، Ph.D.، مدیر تحقیقات موسسه بادام زمینی، می گوید: «مطالعات انجام شده در ایالات متحده و در سراسر جهان نشان می دهد که خوردن منظم بادام زمینی به پیشگیری از بیماری ها، بهبود امید به زندگی و اثرات مثبت در سراسر بدن کمک می کند. بادام زمینی به عنوان یک غذای فوق العاده واجد شرایط است زیرا دارای مواد مغذی متراکم است و فواید سلامتی فوق العاده ای را در یک وعده بسیار کوچک به ارمغان می آورد.

هنگامی که بادام زمینی را با کلم پیچ مقایسه می کنید، تفاوت فاحشی از نظر میزان مصرف برای بهره مندی از فواید غذا وجود دارد. برای مثال، یک وعده بادام زمینی حاوی شش برابر پروتئین کلم پیچ خام و هشت برابر نیاسین است.

یک وعده بادام زمینی یک اونس یا تقریباً 35 بادام زمینی است.

به گفته دکتر استرلینگ، وعده غذایی توصیه شده روزانه یک مشت بادام زمینی یا 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی است.

بادام زمینی یک غذای فوق العاده است که در اشکال مختلفی مانند کره بادام زمینی، روغن بادام زمینی و آرد بادام زمینی وجود دارد.

در ایالات متحده، بادام زمینی و کره بادام زمینی مورد علاقه دائمی هستند و 67 درصد از کل آجیل های خورده شده را تشکیل می دهند.