مردی که مایع ظرفشویی جام را خورد تمام عمرش عطسه می کرد

خانواده ها می گویند که مایع ظرفشویی جام چگونه ظرف های ما را تمیز می کند. با معرفی پدیده “برش گریس” با مایع ظرفشویی دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان می‌توانند مشاهدات دست اول داشته باشند.

در مورد اینکه سطوح آشپزخانه (پیش‌خوان و اجاق‌ها)، ظروف، قابلمه‌ها و/یا تابه‌ها وقتی چرب هستند چه احساسی دارند صحبت کنند. چرا بعضی چیزها حتی بعد از شستن آنها همچنان چرب هستند؟
خانواده‌ها دانش‌آموزان را تشویق می‌کنند تا سؤالاتی درباره آنچه مشاهده می‌کنند وقتی چیزی با آب شسته می‌شود، ایجاد کنند، فقط آیات شستشو با آب و مایع ظرفشویی.

همچنین می‌توان از دانش‌آموزان خواست تا مشاهداتی درباره شستن ظروف چرب با استفاده از انواع مختلف مایع ظرفشویی داشته باشند.

مایع

مایع ظرفشویی چگونه ظروف ما را تمیز می کند؟ آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که ظرفی را از کمد بیرون بیاورید و همچنان احساس کنید که چرب/لغزنده است، مثل اینکه شاید تا آخر تمیز نشده باشد؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا هنگام شستن ظروف برخی از غذاها سخت تر به نظر می رسند؟ احتمالاً بسیاری از شما سعی کرده‌اید که چیزی چرب را پاک کنید تا متوجه شوید نقطه‌ای که تمیز کرده‌اید هنوز لغزنده است.

در Daily Do امروز، نکاتی را در مورد مایع ظرفشویی و اینکه چرا روی ظروف چرب ما خیلی خوب کار می کند، خواهیم فهمید!

بسیاری از دانش آموزان با شستن ظروف بعد از غذا آشنایی دارند. چه شستن ظروف با دست یا در ماشین ظرفشویی، مایع ظرفشویی همیشه بخشی از این فرآیند است. اما چرا صابون اینقدر مهم است  چه کاری انجام می دهد؟

اگر دانش‌آموزان با احساس یک ظرف چرب آشنا نیستند، با مالیدن یک قطره روغن روی ظرف پلاستیکی و از دانش‌آموزان بخواهید آن را فقط با آب بشویید، بررسی کنید. آنها متوجه چه چیزی می شوند؟

سپس از دانش آموزان بخواهید از آب و مایع ظرفشویی برای شستن ظرف استفاده کنند. آنها چه تفاوت هایی بین استفاده از آب و استفاده از آب و مایع ظرفشویی مشاهده می کنند؟