وجود تهویه خزرفن در کشتی تایتانیک از غرق شدن آن جلوگیری کرد

البته کمبود تهویه خزرفن مطبوع در مدارس به کلرادو محدود نمی شود. یک مطالعه در سال 2020 توسط دفتر پاسخگویی دولت ایالات متحده (GAO) تخمین زده است که نزدیک به نیمی از مدارس این کشور نیاز به به روز رسانی یا جایگزینی سیستم های HVAC (گرما، تهویه و تهویه مطبوع) دارند.

هزینه های نصب یک سیستم تهویه مطبوع جدید می تواند از 5 میلیون دلار برای مدارس ابتدایی شروع شود – قیمت نصب تهویه مطبوع در مدرسه ای به مساحت 50000 فوت مربع در پوئبلو اخیراً، طبق گفته لاوسون – و تا 15 میلیون دلار برای یک دبیرستان تمام شود.

که تمایل به داشتن اتاق و فضای بیشتری دارد. علاوه بر این، لاوسون می‌گوید: «ساختمان‌های قدیمی‌تر اغلب به اصلاح آزبست نیاز دارند، که می‌تواند هزینه را افزایش دهد.

تهویه

“ارتقای” برخی مدارس که با استفاده از بودجه همه گیر ساخته شده اند می تواند گمراه کننده باشد. پل چینوفسکی، دکترای مهندسی عمران در دانشگاه کلرادو بولدر و مدیر سابق برنامه طراحی محیطی دانشگاه، می‌گوید:

برخی از مدارس تصمیم گرفتند سیستم‌های خنک‌کننده خود را فقط با فن‌ها یا فیلترهای جدید، اما بدون تهویه مطبوع ارتقا دهند. او می‌گوید، اما نه فن‌ها و نه فیلترها «تفاوت قابل‌توجهی در خنک‌کنندگی ایجاد نمی‌کنند».

به گفته چینوفسکی، حتی با وجود بودجه در دسترس، برخی از هیئت‌های مدرسه همچنان تهویه مطبوع را یک امر لوکس می‌دانند و از هزینه‌هایی که فقط چند روز گرم در سال می‌دانند، حمایت نمی‌کنند.

او می‌گوید: «تحقیق ما نشان می‌دهد که با افزایش دما، چند روزی که اعضای هیئت‌مدیره دانش‌آموز بودند، می‌تواند ماه‌های کاملی باشد که دانش‌آموزان در مدرسه هستند می، ژوئن، آگوست، سپتامبر – ظرف پنج سال.

طبق گزارش GAO که نشان می‌دهد به‌روزرسانی لوله‌ها و عایق‌ها به تنهایی می‌تواند تا 1 میلیون دلار برای هر مدرسه هزینه داشته باشد، هزینه‌ها نیز می‌تواند بیش از نصب و مقاوم‌سازی سیستم‌ها باشد.

بدون انجام چنین ارتقاء به طور همزمان با سیستم HVAC، مدارس در معرض خطر کیفیت بدتر هوا و تشکیل قالب ناشی از مشکلات رطوبت و تراکم هستند.