پیشگیری از بی خوابی توسط تخمه کدو در بازار تهران مورد توجه پزشکان فرانسه است

تخمه کدو در بازار تهران سرشار از اسید آمینه تریپتوفان است و یک وعده 1 اونس حاوی 0.16 گرم منبع قابل اعتماد است.

مردم از تریپتوفان برای درمان بی خوابی مزمن استفاده می کنند زیرا بدن آن را به سروتونین، هورمون “احساس خوب” یا “آرامش بخش” و ملاتونین، “هورمون خواب” تبدیل می کند.

طبق تحقیقات، مصرف 1 گرم یا بیشتر تریپتوفان قبل از خواب می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد.

سلامت جنسی، پروستات و ادرار
مردم به طور سنتی از دانه کدو تنبل به عنوان یک داروی تقویت کننده جنسی استفاده می کردند.

این دانه ها همچنین سرشار از روی هستند که می تواند برای باروری مردان مفید باشد. بر اساس یک منبع معتبر در سال 2018، این می تواند کیفیت و کمیت اسپرم را بهبود بخشد.

یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که عصاره دانه کدو تنبل می تواند برای افراد مبتلا به هیپرپلازی خوش خیم پروستات، نوعی بزرگ شدن پروستات که می تواند باعث ایجاد مشکل در ادرار شود، مفید باشد.

مردم می توانند تخم کدو را به تنهایی به عنوان میان وعده بخورند یا برای طعم بیشتر و بافت ترد آن را به غذاها اضافه کنند.

دانه های کدو تنبل دارای محتوای چربی بالایی هستند، بنابراین مستعد ابتلا به ترش هستند. مردم باید آنها را در مکانی خنک، تاریک و خشک نگهداری کنند تا ماندگاری بهتری داشته باشند. آنها همچنین می توانند آنها را در یخچال یا فریزر نگهداری کنند.

با این حال، مردم باید بر کودکان خردسالی که آجیل یا دانه می خورند نظارت کنند، زیرا ممکن است باعث خفگی شوند.

رژیم غذایی کل یا الگوی کلی غذا خوردن در پیشگیری از بیماری و دستیابی به سلامت مطلوب بیشترین اهمیت را دارد. بهتر است از یک رژیم غذایی متنوع استفاده کنید تا اینکه به عنوان راهی برای حفظ سلامتی، روی غذاهای فردی تمرکز کنید.

تخم کدو یک دانه خوراکی محبوب است که افراد می توانند آن را به سالاد، گرانولا و مخلوط آجیل اضافه کنند. آنها حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی هستند که برای سلامتی مفید هستند.

افراد باید تخم کدو را در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنند و بر کودکانی که آنها را می خورند نظارت کنند.