کشف ادویه چوب دارچین سیلان در اهرام ثلاثه مصر

چوب دارچین سیلان ادویه ای است که از پوست داخلی چندین گونه از درختان همیشه سبز (Cinnamomum) که از خانواده لورل هستند به دست می آید.

دارچین در سراسر آسیا، اروپا و آمریکای شمالی کشت می‌شود و محبوب‌ترین گونه‌های آن از سریلانکا و چین می‌آیند. در مورد ریشه‌های تاریخی آن، مصریان باستان از دارچین همراه با مر برای مومیایی کردن مردگان استفاده می‌کردند و رومی‌ها آن را روی دفن می‌سوزانیدند.

 

عبرانیان باستان از آن در مراسم مذهبی استفاده می کردند و در کتاب مقدس به عنوان یک ماده روغن مسح مقدس اشاره شده است.

دو نوع اصلی دارچین وجود دارد – دارچین کاسیا که در چین، ویتنام و اندونزی تولید می شود و بیشتر در ایالات متحده و کانادا فروخته می شود. و دارچین سیلان وجود دارد که در سریلانکا، هند، ماداگاسکار، برزیل و کارائیب تولید می شود. این دارچین به عنوان دارچین «واقعی» شناخته می‌شود و طعم لطیفی دارد

دارچین ادویه ای است که از پوست درخت همیشه سبز تهیه می شود. دو نوع اصلی دارچین وجود دارد – کاسیا و سیلان. Cassia از چین، ویتنام و اندونزی است و پرمصرف ترین نوع دارچین در ایالات متحده و کانادا است. در حالی که سیلان در سریلانکا، هند، ماداگاسکار، برزیل و دریای کارائیب تولید می شود و به عنوان شکل واقعی دارچین در نظر گرفته می شود.

استفاده از دارچین آسیاب شده یا چوب دارچین، که به آنها کویل نیز می گویند، در آشپزی و پخت شما فواید زیادی دارد. ما برخی از مزایای اصلی را در زیر فهرست کرده ایم:

دارچین دارای طعم و بوی بسیار متمایزی است که از روغن‌های ضروری موجود در پوست آن ناشی می‌شود. این روغن ها سینامالدئید نامیده می شوند که طبق گزارشات دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی و همچنین ضد قارچی هستند.

این به دلیل این واقعیت است که دارچین همچنین حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان پلی فنل است که اعتقاد بر این است که دارای اثرات ضد التهابی است.

می تواند سطح قند خون را کاهش دهد
با کاهش سرعت تجزیه کربوهیدرات ها در دستگاه گوارش، که میزان گلوکز وارد شده به جریان خون را محدود می کند. نشان داده شده است که مصرف 1 تا 6 گرم دارچین در روز سطح قند خون ناشتا را 10 تا 29 درصد کاهش می دهد.

ممکن است مغز شما را سالم و حافظه شما را قوی نگه دارد
مطالعاتی که روی موش‌ها در مورد تأثیر دارچین بر مغز انجام شده است، نشان می‌دهد که آنها سطوح پایین‌تری از تاو و پروتئین پیش‌ساز آمیلوئید در مغز خود دارند که هر دو با بیماری آلزایمر مرتبط هستند.