زعفران سحر خیز المان برای درمان بیماری کرونا

زعفران به طور گسترده ای به عنوان یک گیاه دارویی برای ارتقای سلامت انسان به ویژه در آسیا استفاده می شود. ترکیبات اصلی زعفران کروسین، پیکروکروسین و سافرانال است.

دوزهای کشنده متوسط  به ترتیب در شرایط آزمایشگاهی و در مطالعات حیوانی است. زعفران سحرخیز المان  در درمان طیف گسترده ای از اختلالات از جمله بیماری های عروق کرونر، فشار خون بالا، اختلالات معده، دیسمنوره و اختلالات یادگیری و حافظه موثر است.

علاوه بر این، مطالعات مختلف نشان داده اند که زعفران دارای فعالیت های ضد التهابی، ضد آترواسکلروتیک، آنتی ژنوتوکسیک و سیتوتوکسیک است.و اجزای آن، سافرانال و کروسین نیز نشان داده شده است. خواص ضد تشنج و ضد آلزایمر عصاره زعفران در مطالعات انسانی و حیوانی نشان داده شده است.

اثر زعفران در درمان افسردگی خفیف تا متوسط نیز در کارآزمایی بالینی گزارش شده است. تجویز و ترکیبات آن باعث افزایش سطح گلوتامات و دوپامین در مغز به صورت وابسته به دوز شد. همچنین برای کاهش سندرم ترک با سیستم اپیوئیدی تعامل دارد.
که معمولاً با نام زعفران شناخته می‌شود، گیاهی کوچک و چند ساله از خانواده یریداسه است. این گیاه در بسیاری از کشورها از جمله ایران، افغانستان، ترکیه و اسپانیا کشت می شود حاوی کاروتنوئیدها، α-کروستین و گلیکوزید کروسین ( (مسئول عطر زعفران) هستند.

کروستین جدا شده از زعفران یکی از دو ماده شیمیایی اصلی مسئول رنگ قرمز زعفران است. کروستین تقریباً 0.3٪ از وزن کل کلاله زعفران را تشکیل می دهد.

کروستین می‌تواند به عنوان یک رنگ اسیدی برای رنگ‌آمیزی بیولوژیکی عمل کند، زیرا دارای یک گروه کربوکسیل در هر انتهای زنجیره پلی‌ن است که به راحتی در محلول‌های قلیایی آبی حل می‌شود.

کروستین بیشتر به عنوان ایزومر ترانس اما سیس کروستین وجود دارد. و گلیکوزیدهای آن نیز به عنوان اجزای جزئی در زعفران وجود دارد.کروسین متعلق به گروهی از کاروتنوئیدهای طبیعی است که به صورت تجاری از کلاله خشک شده به دست می آید.

رنگ قرمز تیره دارد، بلورهایی با نقطه ذوب 186 درجه سانتیگراد تشکیل می دهد و به راحتی در آب حل می شود. کروسین مسئول رنگ زعفران است. ساختار کروسین توسط توضیح داده شد.

رنگدانه اصلی زعفران است. کروسین خالص را می توان از عصاره زعفران جدا کرد و مستقیماً متبلور شد. کروسین از راه خوراکی جذب نمی شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.